Pozycjonowanie platform internetowych jest wyjątkowo przydatne w
panujących czasach. Z wykorzystaniem podobnego rodzaju procedurom
posiadacze promowanych portali niesamowicie szybko dostrzegają, iż ich
serwis cieszy się coraz większą popularnością pośród internautów.
Ogólnie, jeżeli promowana witryna sieciowa znajdzie się na lepszej
pozycji na listach przeszukiwania, tym wyższe jest prawdopodobieństwo,
że ktoś akurat ją odwiedzi. Internauci przeważnie, jeśli czegoś szukają,
nie wychylają się poza początkową stronę z rezultatami wyszukiwania. Dlatego generalnie sprawdzanych jest pierwszych osiem wyników.
Na tych witrynach non stop panuje największy ruch. Drugą kwestią jest
fakt, czy internauci odnaleźli na nich to, czego potrzebowali. Jeżeli
szukają jakiegoś rodzaju usługi albo towaru, najczęściej pierwsza
witryna z wynikami wyszukiwania jest dla nich zadowalająca. Trudniej,
jeśli ktoś przekopuje przeróżne wortale sieciowe w poszukiwaniu dobrych
rzetelnych wiadomości i wynajduje je dopiero gdzieś na drugiej albo i
nawet dziesiątej stronie. Jakby nie było to gorzka reguła Internetu. Medium to o wiele częściej zostaje po prostu przestrzenią zagarnianą przez mnóstwo typów marketingu webowego.
Stąd też pozycjonowanie znacznie częściej zostaje postrzegane jako główna z metod marketingu sieciowego.
Zasada jest banalna – jeśli lansowana jest platforma z którymś
chociażby towarem, wzrastają szanse na to, że jakiś z internautów
zaglądających na taką stronę może taki towar kupić. Za optymalizacją
platform internetowych stoją więc zawsze finansowe korzyści. Stąd też
jeżeli posiada się witrynę webową prywatnego przedsiębiorstwa,
korzystnie jest spróbować ją wylansować poprzez pozycjonowanie.