wtorek, 15 maja 2012

Reguły pozycjonowania stron

Pozycjonowanie platform sieciowych jest bardzo pomocne w aktualnych czasach. Z pomocą takiego gatunku procesom właściciele lansowanych wortali niezmiernie łatwo dostrzegają, iż ich strona cieszy się coraz większym zainteresowaniem pośród użytkowników. Ogólnie, im lansowana witryna internetowa znajdzie się na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, tym wyższe są szanse na to, że ktoś właśnie ją odwiedzi.

 Użytkownicy najczęściej, jeżeli czegoś szukają, nie wychodzą poza początkową stronę z rezultatami wyszukiwania. Stąd też zazwyczaj przeglądanych jest pierwszych dziesięć linków. Na tych platformach generalnie panuje wzmożony ruch. Odmienną sprawą jest fakt, czy internauci odszukali na nich to, czego potrzebowali. Jeśli poszukują jakiegoś gatunku usługi albo artykułu, najczęściej pierwsza strona z rezultatami przeszukiwania jest dla nich zadowalająca. Trudniej, jeśli ktoś przeszukuje różnorodne witryny sieciowe w poszukiwaniu dobrych wiarygodnych informacji i znajduje je dopiero gdzieś na drugiej albo i nawet siódmej stronie. Niestety jest to cierpka reguła Internetu. Narzędzie to o wiele częściej zostaje po prostu miejscem wykorzystywanym przez mnóstwo gatunków marketingu sieciowego. Stąd też pozycjonowanie o wiele częściej będzie postrzegane jako kolejna z metod marketingu sieciowego.

Reguła jest banalna – jeżeli pozycjonowana jest witryna z którymś między innymi towarem, zwiększają się szanse na to, że jakiś z interesantów klikających w taką platformę może taki artykuł kupić. Za promowaniem stron webowych stoją więc ciągle pieniężne korzyści. Dlatego jeśli prowadzi się stronę webową prywatnego przedsiębiorstwa, warto jest spróbować ją wypromować poprzez pozycjonowanie.