piątek, 9 marca 2012

SEO w organizacjach biznesowych

Nie od dzisiaj wiadomo, że o użytkowników potrzeba zabiegać. Realia te są doskonale znane w niejednej sferze marketingowej. Tak samo jest i w przypadku marketingu sieciowego. Na marketing internetowy składa się mnóstwo wymagających procedur, jakie w całości budują siatkę wspólnych zależności.


 Czasami przypomina to pajęczą sieć, w którą co i rusz wpadają jacyś użytkownicy, często nawet zupełnie machinalnie. Interesujące jest jednak to, iż o wiele częściej pozycjonowanie stron webowych zaliczane jest do rodzaju marketingu webowego. Pozycjonowanie ma na celu takie wylansowanie pożądanej platformy internetowej, żeby wspięła się ona jak najlepsze miejsce w wynikach przeszukiwania. Czy przypadkiem nie porusza to małych skojarzeń ze znanym z większości sklepów merchandesignem? Najbardziej spodziewany artykuł powinien być postawiony na poziomie wzroku, czyli jak wiadomo na wyższych półkach. Jednakowo jest i z rezultatami wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Najbardziej pożądane strony sieciowe lokują się na początkowych miejscach. Jednak jest to fałszywa wiadomość, jaka dociera do nas, łatwowiernych internautów. Tak samo jak w hipermarkecie, tak i wortale webowe wypada starannie wybierać wedle własnych potrzeb. Nieczęsto bowiem to, co znajduje się na wyższej półce, jest stosownym dla nas towarem.

 Właściciele sklepów i wortali www wolą wyręczyć zaglądających interesantów proponując im zazwyczaj te droższe towary, na których chcą jak najbardziej zarobić. Priorytetem jest więc mieć to w pamięci i odpowiednio kierować swoimi wyborami, tak samo kupując puszkę pepsi, jak i przeglądając platformę sieciową, z jakiej potrzebujemy dowiedzieć się czegoś na pożądany przez nas temat.